Kategorie blog
Bestsellery
Klin wpust do mocowania uchwytu noża kosiarki
Klin wpust do mocowania uchwytu noża kosiarki
3,25 zł 2,64 zł
szt.
Filtr powietrza Briggs Quantum Honda GCV LONCIN
Filtr powietrza Briggs Quantum Honda GCV LONCIN
8,14 zł 6,62 zł
szt.
Koło pasowe do Husqvarna CT CTH Partner P12592RB
Koło pasowe do Husqvarna CT CTH Partner P12592RB
69,94 zł 56,86 zł
szt.
Uchwyt listwy tnącej piasta noża Murray YardKing
Uchwyt listwy tnącej piasta noża Murray YardKing
17,76 zł 14,44 zł
szt.
Uchwyt startera rozrusznika uniwersalny
Uchwyt startera rozrusznika uniwersalny
6,64 zł 5,40 zł
szt.
Uszczelka głowicy do Briggs & Stratton 10 - 13 HP
Uszczelka głowicy do Briggs & Stratton 10 - 13 HP
21,42 zł 17,41 zł
szt.
Łożysko piasty 15,8x34,9x11,1 mm do traktorka
Łożysko piasty 15,8x34,9x11,1 mm do traktorka
16,30 zł 13,25 zł
szt.
Łożysko koła kosiarki 27x12x12,2
Łożysko koła kosiarki 27x12x12,2
10,60 zł 8,62 zł
szt.
Nóż glebogryzarki uniwersalny lewy 200x70x35x6
Nóż glebogryzarki uniwersalny lewy 200x70x35x6
25,82 zł 20,99 zł
szt.
Pasek napędu noży do MURRAY 42"
Pasek napędu noży do MURRAY 42"
82,02 zł 66,68 zł
szt.
Nóż glebogryzarki uniwersalny prawy 200x70x35x6
Nóż glebogryzarki uniwersalny prawy 200x70x35x6
25,82 zł 20,99 zł
szt.
Chmura tagów

Smarowanie kosiarki – dlaczego to tak ważne i co ile trzeba wymieniać olej?

0
Smarowanie kosiarki – dlaczego to tak ważne i co ile trzeba wymieniać olej?

Smarowanie kosiarki – dlaczego to tak ważne?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważną rolę odgrywa smar do kosiarki. Użytkownicy bagatelizują znaczenie konserwacji silnika, głównie ze względu na fakt, że kosiarka uchodzi na urządzenia proste w obsłudze i utrzymaniu.

Nic bardziej mylnego – trzeba wiedzieć, że smarowanie kosiarki, jest równie ważne, co regularna wymiana oleju w silniku samochodowym. Opieszałość w tej kwestii może skutkować nawet całkowitym zniszczeniem mechanizmu.

Smar do kosiarki – jaką pełni funkcję?

Silnik spalinowy w kosiarkach działa na bardzo podobnej zasadzie do tych, które znajdziemy w innych urządzeniach spalinowych. W środku cylindra znajduje się tłok oraz wał korbowy. To elementy wykonane ze stali, które pracują w swoim bezpośrednim sąsiedztwie.

Smar do kosiarki zapewnia nie tylko lepszy poślizg, ale także chłodzenie metalowych elementów, które bez takiego płynu bardzo szybko by się nagrzewały. Zbyt wysoka temperatura w silniku może grozić uszkodzeniem elementów lub nawet poważniejszą awarią całego urządzenia. Smarowanie napędu silnika pozwala na gładką pracę oraz utrzymanie właściwej temperatury kluczowych mechanizmów zasilających kosiarkę spalinową.

 

Zachęcamy do odwiedzenia działu Smary i Oleje do Kosiarki w naszym sklepie internetowym.

 

Jak często wymieniać smar do kosiarki?

Skoro wiemy już dlaczego smarowanie napędu kosiarki jest tak ważne, warto byłoby wyjaśnić, jak często należy się zdobyć na taką czynność? To będzie uzależnione przede wszystkim od tego, jak intensywne jest użytkowanie sprzętu. Relatywnie częściej trzeba będzie wymienić smar w kosiarce, którą eksploatuje się kilka razy w tygodniu, niż w maszynie, która wyjeżdża na trawnik np. raz na dwa tygodnie.

Specjaliści radzą, by smar do kosiarki wymieniać po 25-30 godzinach pracy. Jeżeli mówimy o tradycyjnym użytkowaniu (np. koszenie trawy na przydomowej działce), wystarczająca będzie wymiana oleju w kosiarce raz na sezon – np. przed pierwszym użyciem na wiosnę. Pamiętajmy jednak, że nawet jeżeli kosiarka nie jest używana, warto również dokonać wymiany smaru, ponieważ ma on swój określony okres przydatności do użytku.

Jak wybrać smar do kosiarki?

Zanim przejdziemy do wybierania konkretnego smaru do kosiarki, warto zwrócić uwagę na fakt, że rozróżniamy silniki tzw.  dwusuwowe i czterosuwowe. W pierwszym przypadku smaru dodaje się bezpośrednio do zbiornika z paliwem. Natomiast w “czterosuwach” istnieje dodatkowy zbiornik, który napełnia się olejem, a urządzenia samo pobiera sobie odpowiednią dawkę.

olej do kosiarki

Olej Briggs&Stratton 1,4l

 

Silniki dwusuwowe spotkamy najczęściej w kosach spalinowych, podkaszarkach nożycach do żywopłotu. Większość kosiarek spalinowych to czterosuwy, jednak na rynku znajdziemy również takie z silnikiem dwusuwowym. Właśnie dlatego trzeba najpierw zorientować się, jaką wersję kosiarki posiadamy, a dopiero potem dobrać smarowanie do kosiarki.  

Podsumowując, smarowanie napędu kosiarki to niezbędna czynność, która nie tylko wydłuży okres eksploatacji urządzenia, ale także w czasie rzeczywistym zadba o to, by wszystko funkcjonowało tak, jak należy. Smarowanie kosiarki powinno odbywać się przynajmniej raz na sezon lub po 30 godzinach pracy urządzenia. 

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony