Kategorie blog
Bestsellery
Klin wpust do mocowania uchwytu noża kosiarki
Klin wpust do mocowania uchwytu noża kosiarki
3,25 zł 2,64 zł
szt.
Filtr powietrza Briggs Quantum Honda GCV LONCIN
Filtr powietrza Briggs Quantum Honda GCV LONCIN
8,14 zł 6,62 zł
szt.
Koło pasowe do Husqvarna CT CTH Partner P12592RB
Koło pasowe do Husqvarna CT CTH Partner P12592RB
69,94 zł 56,86 zł
szt.
Uchwyt listwy tnącej piasta noża Murray YardKing
Uchwyt listwy tnącej piasta noża Murray YardKing
17,76 zł 14,44 zł
szt.
Uchwyt startera rozrusznika uniwersalny
Uchwyt startera rozrusznika uniwersalny
6,64 zł 5,40 zł
szt.
Uszczelka głowicy do Briggs & Stratton 10 - 13 HP
Uszczelka głowicy do Briggs & Stratton 10 - 13 HP
21,42 zł 17,41 zł
szt.
Łożysko piasty 15,8x34,9x11,1 mm do traktorka
Łożysko piasty 15,8x34,9x11,1 mm do traktorka
16,30 zł 13,25 zł
szt.
Łożysko koła kosiarki 27x12x12,2
Łożysko koła kosiarki 27x12x12,2
10,60 zł 8,62 zł
szt.
Nóż glebogryzarki uniwersalny lewy 200x70x35x6
Nóż glebogryzarki uniwersalny lewy 200x70x35x6
25,82 zł 20,99 zł
szt.
Pasek napędu noży do MURRAY 42"
Pasek napędu noży do MURRAY 42"
82,02 zł 66,68 zł
szt.
Nóż glebogryzarki uniwersalny prawy 200x70x35x6
Nóż glebogryzarki uniwersalny prawy 200x70x35x6
25,82 zł 20,99 zł
szt.
Chmura tagów

Najczęstsze awarie piły spalinowej

0
Najczęstsze awarie piły spalinowej

Regularna kontrola piły łańcuchowej pozwala zapobiegać uszkodzeniom, zwłaszcza w przypadku łańcucha. Awarie układu tnącego i przeniesienia napędu, są najczęstszymi, jakie dotykają pił spalinowych. Wynika to z faktu, że stanowią część roboczą, która jest najbardziej narażona na usterki, dlatego mając świadomość, jakie awarie mogą wystąpić, warto zawczasu zaopatrzyć się w odpowiednie części do piły spalinowej.

Luzy na prowadnicach

Zbyt duży luz w prowadnicach bocznych można rozpoznać po nieprostopadłych cięciach i nierównościach cięcia. Luz może także objawiać się nierównomiernym zużyciem osłon bocznych, a także doprowadzić do zerwania taśmy tnącej.

Zbyt mały luz jest jeszcze groźniejszy dla urządzenia. Po pierwsze tak przygotowana piła z pewnością zatrzyma się w przecinanym materiale, co może doprowadzić do zerwania łańcucha. Ponadto urządzenie nadmiernie hałasuje i drży podczas chodu na biegu jałowym. Możliwe są także poważne uszkodzenia korpusu piły.

Awaria pompy oleju

W przypadku układu smarowania aż 2/3 awarii dotyczy pompy oleju. Spowodowane jest używaniem oleju słabej jakości, który prowadzi do zapchania filtru. Stąd tak ważne jest stosowanie odpowiedniej mieszanki paliwowej. Nie powinna ona być starsza niż dwa miesiące, ponieważ płyny tracą swoje właściwości chemiczne.

Zużyta ślimacznica

Najczęstszą przyczyną wymiany ślimacznicy jest ścieranie się zębów oraz gwintu śrubowego w ślimaku. Wynika to z braku odpowiedniego smarowania przekładni ślimakowej.

Wymiana filtru paliwa

Ponad 2/3 awarii układu zasilania dotyczą filtra paliwa, który ma nie dopuścić do dostania się do silnika niepożądanych zabrudzeń. Podobnie jak w przypadku pompy oleju, awarie spowodowane są głównie stosowaniem złej jakości paliw, olejów oraz złym użytkowaniem piły. Wystarczy wyciągnąć filtr i przedmuchać go sprężonym powietrzem, a jeśli to nie pomoże – wymienić go na nowy.

Zatkany filtr powietrza

Jego zadaniem jest niedopuszczenie, by pył drzewny dostał się do silnika. Wymaga regularnego czyszczenia sprężonym powietrzem, by spełniał swoją rolę. W razie awarii, należy porządnie go oczyścić lub wymienić na nowy.

Usterka gaźnika

Zatkane filtry, uszkodzenie ślimacznicy oraz niesprawna pompa oleju mogą doprowadzić do poważniejszej awarii gaźnika. Najczęściej zabrudzenia skutkują nierówną pracą silnika, dławieniem się urządzenia, problemami z odpaleniem, a nawet całkowitym zniszczeniem silnika. Gaźnik można wyczyścić, sprawdzając drożność wszystkich dysz i przewodów dolotowych.

Zużyte sprzęgło

Najczęstszą przyczyną awarii sprzęgła jest zużycie sprężyn, powodujące, że szczęki sprzęgła nie są dobrze przytrzymywane. Wystarczy je wymienić, aby piła pracowała równomiernie.

Zniszczona świeca zapłonowa

W przypadku układu zapłonowego aż 62% awarii dotyczy świecy. Zwykle wystarczy sprawdzić stan czapeczki na świecy. Jeśli jest zniszczona, może rozpraszać ładunek elektryczny i gubić iskrę. Podobnie w przypadku uszkodzenia przewodu impulsowego.

Czas pracy świecy jest uzależniony od warunków, w których ona pracuje. Zwykle winnym jest zbyt długi czas między wymianami. Bezpośrednim skutkiem zużycia świecy są przerwy w zapłonie, problemy z uruchomieniem silnika i utrata mocy silnika.

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony